Stránky

pondělí 18. května 2015

SEZNAM!!!

Taky vyrábíte seznamy?? Seznam úkolů, seznam nákupu, seznam nápadů, seznam špatných a dobrých vlastností?? (pamatuju se ještě na doby svého nástiletého mládí a rady v "odborných" časopisech, jak si udlat seznam, jestli tenkluk stojí za to nebo ne .. :)

Já mám pro seznamy slabost. když můžu sepisuju seznamy. Mám pocit, že tím sesumíruju všechno na jeden seznam a pak můžu pěkně popořádku konat. V reálu pak přepisuju jednotlivý úkol v diáři třeba od pondělí až do pátku, až ho třeba radši už nepřepíšu vůbec. Jindy se opravdu ke škrtnutí úkolu dostanu a to jsem pak celá pyšná, jak mi to pěkně jde. V mém případě jde podle mě o směs zodpovědného motivovaného přístupu kombinovaného s těžkou prokrastinací. Už jen v momentě, kdy zodpovědně a motivovaně sepisuju seznam, vím, že čím delší seznam bude, tím později můžu začít s plněním jednotlivých úkolů! :)


Ale co... Na základě výše zmíněné analýzy jsem nenechala poučit o zbytečnosti a marnosti svého konání a vyrobila seznam! Seznam všeho, co hodlám změnit!! Dokonce jsem si na to pořídila i zápisník s panem Kuřátkem, takže to už vážně myslím vážně!




1) STANU SE POŘÁDKUMILNOU!
Přiznám se bez mučení - jsem bordelář! Zatím mě to zas tak moc netrápilo a spíš jsem prosazovala názor, že je lepší být tvůrči vládce chaosu, než upjatý uklízevec, ale rozhodla jsem se, že když už mám ten pocit, že potřebuju uklidit ve své hlavě a svém životě, třeba by nebylo od věci, zavést trochu toho otravbého pořádku i do běžné každodenní rutiny. No, jsem na sebe zvědavá!
Aby to nebylo jen tak obecné, stanovila jsem si i podbody:
  • utěrku, co visí na troubě, úhledně složím, než ji tam pověsím! (tam možná i vidím šance na zlepšení)
  • stanovím si pravidelné uklízecí odpoledne a budu ho dodržovat! (tady už to bude o dost horší)
  • budu žehlit hned po usušení a vyžehlím celou hromadu najednou!
  • uklidím si skříň s oblečky, vyhází všechno, co nenosím (a hned budu moct pořídit něco nového... juchůů!), pořádek budu průběžně udržovat a koupím si do skříně konečně regál navíc, abych neměla domácí tepláky v ponožkách!!

2) OBLÍBÍM SI BĚH!
Už sám název napovídá, že se asi hodlám pokusit o nemožné, ale když konečně začnu pravidelně - ze začátku 2krát týdně, třeba se i ten malý zázrak stane a já nebudu schopná bez běhu existovat! (což mi zatím docela obstojně jde!)

3) PŘEDSTAVÍM SE JÓZE!
Ač nepříel neakčních sportů a pohybových aktivit musím už přihlédnout k pokročilému věku a počínající bolesti zad způsobené častým vysedáváním na kancelářské židli a stále méně častým komplexním sportovním zatížením! Začnu se věnovat józe (ze začátku aspoň doma podle youtube), aby se mi to bolavé ochabující tělo dalo trochu do kupy!

4) JEŠTĚ K TOMU VŠEMU ZAČNU CVIČIT!
K tomu není co dodat... další ne příliš oblíbená, ale tělu a ochabujícím rozkydávajícím se svalům věc prospěšná! Aspoň 2 krát týdně!!

5) BUDU DODRŽOVAT PITNÝ REŽIM!
A vypiju denně aspoň 2 litry normální čisté nesladké vody!! Aplikaci jsem si už aktivně stáhla, tak je asi na čase začít ji používat! Trochu mě děsí to časté chození na záchod...

6) MINIMÁLNĚ JEDNOU TÝDNĚ POJEDU DO PRÁCE NA KOLE!
To je celkem pohodička, jen ta lenost je občas soupeř proklatý!!

7) BUDU NAVŠTĚVOVAT BABIČKY ČASTĚJI!
Aspoň jednou za dva týdny bych se na měla skočit juknout! Dost je zanedbávám, s výmluvou na to, že to vůbec nestíhám. A ony kývou, že chápou. Prdlajs nestíhám, neumím si to zorganizovat nebo nechci. Takže od teď se koukám polepšit!

8) KONEČNĚ PŮJDU NA KAFE S HOLKAMA, CO SI TO UŽ ROKY SLIBUJEME! 
Jakmile si na to vzpomenu, hned je zalarmuju, kdy teda jdeme. Žádný takový jako doteď, že si řeknu, že odpoledne napíšu, nebo zítra... nebo taky nikdy, že?

9) DOKONČÍM VŠECHNY TVOŘIVÉ RESTY!
  • dolepím fotky do svatebního alba (po 8mi měsících už bude asi vhodná doba)
  • dokrášlím album ze Zélandu a Austrálie - po 3 letech už je asi skutečně záhodno
  • pro změnu další fotky - nalepím tu kupu těch, co na to už taky pěkně dlouho čekají a nové vyvolám
  • ušiju si na zimu teplou převlékací sukni na běžky a skialpy
  • naučím se fotit
  • budu zase víc kreslit

10) ROZJEDU POSTUPNĚ VŠECHNY PROJEKTY, CO JSEM VYMYSLELA!
A třeba se z něčeho konečně vyloupne ten pravý námět na podnikání! A nebo budu podnikat ve všem!! Bude to pestré a nevšední a netradiční a to by mě mohlo konečně bavit!
Každopádně je třeba přestat o tom všem jenom mluvit a začít jednat!

Takže ... jak to tak vidím, mám vážně co dělat!!
Držte mi palec, ať se na to nevykašlu! A já vážně nechci! Boj s lenností a pohodlností bude vážně velký.

Jdu si pro sklenici vody! Pak už to bude jen 1,7l pro dnešní den! ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat